Piece for 10 performers and 1 child

The Great He-Goat

Nicole Mossoux & Patrick Bonté

Creation 2019 / Première

Conception et chorégraphie : Nicole Mossoux
Mise en scène : Nicole Mossoux, en collaboration avec Patrick Bonté
Interprétation : Juan Benítez, Dounia Depoorter, Thomas Dupal, Yvain Juillard, Frauke Mariën, Fernando Martin, Isabelle Lamouline, Shantala Pèpe, Candy Saulnier, Fatou Traore, Eva Ponties-Domeneghetty en alternance avec Marie-Lou Adam
Création vocale : Jean Fürst
Création sonore : Thomas Turine
Figures, costumes et scénographie : Natacha Belova
Réalisation des costumes : Patty Eggerickx, avec l’aide de Lydie Fourneau, Myriam Simenon, Agnès Brouhon et Christelle Vanbergen de l’atelier costumes du Théâtre de Liège (stagiaire Manon Ducrot)

Lumière : Patrick Bonté
Direction technique : Jean-Jacques Deneumoustier
Réalisation des masques : Loïc Nebreda, Audrey Robin
Réalisation des prothèses : Laurent Couline
Maquillages : Rebecca Flores-Martinez
Réalisation du décor : Mikha Wajnrych
Formation flamenco : Coral Vados
Assistanat : Anaïs Grandamy, Sébastien Chollet et Rita Belova

Production : Compagnie Mossoux-Bonté
Diffusion : Manon Dumonceaux et Thérèse Coriou
Coproduction : Charleroi danse, Biennale de Danse du Val de Marne, Le Théâtre de Rungis, La Coop asbl, Shelterprod
Soutien : Fédération Wallonie-Bruxelles – Service de la danse, Wallonie-Bruxelles International, Tax Shelter du gouvernement fédéral belge, Théâtre de Liège, Théâtre de Chatillon, Taxshelter.be et ING
Remerciements : Anna Moreno i Lasalle et Alicia Tajuelo Martin

Reviving the pictorial inspiration which led to Dernières hallucinations de Lucas Cranach l’Ancien in 1990, for this new creation the Mossoux-Bonté company is drawing on Spain at war as painted by Francisco de Goya, the great merit of which, according to Baudelaire, consisted in “having created a credible form of the monstrous”. Goya wrote: “I am not afraid of witches, hobgoblins, apparitions, boastful giants, knaves or varlets etc. nor indeed any kind of beings except human beings.” The title of the piece comes from Goya’s painting The Great He-Goat and the Black Paintings Goya used to cover the walls of his house at the end of his life interweaving people’s misery and dark phantasmagorias.

The Great He-Goat brings to the stage a confused community played by ten adult dancers and one child. Masked voices and “double puppets” (another of Mossoux-Bonté’s devices) flank this little mongrel people whose markers disintegrate, whose link with reality turns into a mirage, and whose vestiges of a spirit of mockery snatched from darkness become the last forces in a widespread debacle.

+

Vendredi, la représentation sera suivie d’un bord de scène.

Samedi, 18:00, Conférence de Nancy Casielles
La raison et les rêves de Francisco de Goya, le plus “moderne” des peintres du passé.
En partenariat avec le BPS22

+ Fri. 15.03.2019
20:00
Charleroi - Les Écuries
+ Sat. 16.03.2019
20:00
Charleroi - Les Écuries
1h10