LOVETRAIN2020

Emanuel Gat

Belgishe premiere — Hedendaagse "musical" voor 14 dansers

Musique: Ideas as Opiates, The Prisoner, The Working Hour (piano version), Mad World, Pale Shelter, Memories Fade, The Way You Are, Listen, Everybody Wants to Rule the World, The Big Chair, Shout, Famous Last Words, Sawing the Seeds of Love par Tears for Fears
Chorégraphie et lumière: Emanuel Gat
Création costume: Thomas Bradley
Réalisation costume: Thomas Bradley, Wim Muyllaert
Direction technique: Guillaume février
Créé avec et interprété par: Eglantine Bart, Thomas Bradley, Robert Bridger, Gilad Jerusalmy, Péter Juhász, Michael Loehr, Emma Mouton, Eddie Oroyan, Rindra Rasoaveloson, Ichiro Sugae, Karolina Szymura, Milena Twiehaus, Sara Wilhelmsson, Jin Young Won
Company Manager: Marjorie Carré
Coordinatrice production: Antonia Auday


Production: Emanuel Gat Dance
Coproduction: Festival Montpellier Danse 2020, Chaillot – Théâtre national de la Danse, Sadler’s Wells London, Cité musicale-Metz – Arsenal, Theater Freiburg
Soutien: Romaeuropa Fondazione, Ministère de la Culture et de la Communication – DRAC Provence-Alpes-Côte d’Azur, Ville d’Istres, Région Sud – Provence-Alpes-Côte d’Azur, Conseil Départemental des Bouches du Rhône

Lovetrain2020 a reçu le prix du meilleur spectacle dans la catégorie danse du syndicat de la critique 2020-2021

Une coprésentation PBA et Charleroi danse

Emanuel Gat is een choreograaf van het collectief die het samenleven graag ensceneert in een over het algemeen dynamische en jubelende ruimte en het publiek voor zich weet te winnen.
Zeer verknocht aan muziek – hij produceert soms zelf de soundtracks van zijn voorstellingen – zet hij met LOVETRAIN2020 zijn verkenning voort van het kruispunt tussen choreografie en muziek en de banden tussen klank en het visuele. Het was geen toeval dat hij experimenteerde met het musical genre, dat hij nieuw leven inblaast met de zeer jaren ’80 nummers van de Engelse groep Tears for Fears en door een beroep te doen op een gezelschap van veertien vrolijke performers die zich volledig overgeven aan het plezier van het dansen. In kostuums ontsproten uit de extravagante verbeelding van Thomas Bradley, weelderig belicht door de choreograaf zelf, biedt dit stuk alle troeven van een populaire en geraffineerde dans, kundig in zijn compositie en absoluut genereus voor het publiek, dat het een troostrijk moment zal vinden in een periode waar plezier schaars is.

 

 

+

Bord de scène avec les artistes à l’issue de la représentation

Sat. 16.10.2021
20:00
Charleroi - Le PBA
Biënnale
1h20